GARANTİ VE İADE KOŞULLARI
GARANTİ ŞARTLARI
Değerli müşterimiz, üretici/ithalatçı, satın almış olduğunuz ürünü aşağıdaki koşullar dahilinde garanti etmektedir:
Garanti Süresi: Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar. 6502 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için garanti süresi 2 yıldır (Motosiklet için 2 yıl veya 30.000 kilometre, hangisi önce dolarsa). Garanti süresi içerisinde değiştirilen ürünlerin garanti süresi, satın alınan ürünün garanti süresi ile sınırlıdır.
Tamir Süresi: Ürünün arızalanması sonucunda bakım, onarım ve değiştirme için tamirde geçen süre garanti süresine eklenecektir. Azami tamir süresi 45 iş günüdür. Bu süre, servis istasyonuna başvuru tarihinden itibaren başlar. Ancak, ürün tamir edildikten sonra teslim alınmaması durumunda, serviste geçen süre garanti süresine eklenmeyecektir.
Ücretsiz Servis: Ürünün garanti süresi içerisinde, malzeme, imalat ve montaj hatalarından dolayı arızalanması durumunda ilgili servis istasyonlarında bakım, onarım, işçilik masrafı ve parça bedeli alınmaksızın ücretsiz olarak yapılacaktır.
Değiştirme İşlemi: Satışa arz edilen ürünler garanti süresi içerisinde arızalanıp onarılamazsa, servis istasyonları tarafından rapor doğrultusunda değiştirme işlemi yapılabilecektir.
Periyodik Bakım: Garanti süresinin devam edebilmesi için, varsa periyodik bakımların yetkili servislere yaptırılması gerekmektedir. Aksi takdirde, ürün garanti kapsamı dışında kalacaktır.
Garanti Belgesi: Garanti süresi içinde arızalanması durumunda ürün sahibi, yetkili servise Garanti Belgesi ile başvurmalıdır.
Yetkili Servis: Garanti uygulaması yalnızca imalatçı/dağıtıcı firmanın yetkili servis istasyonlarında geçerlidir.
Garanti Kapsamı: Garanti, imalat, montaj ve malzeme hatalarına karşı malın tamamını kapsar. Ayrıca, parçaların tamiri veya değiştirilmesi ve garanti kapsamında yapılan işçilik ücretini de içerir.
Ayıplı Mal Durumu: Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda, tüketici 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre; sözleşmeden dönme, satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarım talep etme veya satılanın ayıpsız bir misliyle değiştirilmesini isteme haklarına sahiptir.
GARANTİYE DAHİL OLMAYAN HUSUSLAR
Garanti kapsamında olmayan durumlar şunlardır:
Ürünün teknik özelliklerini ve standartlarını bozacak biçimde yapılmış standart dışı ilaveler veya değişiklikler.
Kullanma kılavuzuna aykırı kullanım veya belirtilen talimatlara uyulmaması sonucu meydana gelen arızalar.
Afetler (yangın, sel, deprem vb.) ve kazalar nedeniyle meydana gelen arızalar.
Yetkili servis dışında yapılmış bakım, ayar, kontrol ve tamiratlardan kaynaklanan arızalar.
Aracın amaca uygun olmayan şekilde kötü kullanılması ve bu kullanımdan dolayı meydana gelen zararlar.
Orijinal olmayan veya sahte-taklit parça kullanımı sonucu meydana gelen arızalar.
Temizlik veya parlatma amacıyla oluşan solma, yırtılmalar vb.
Normal kullanım sonucu aşınan parçalar, sarf ve ömürlü malzemeler.
Aşağıdaki durumlar da garanti dışıdır:
Orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması.
Ürün üzerinde, distribütör/imalatçı firma ve yetkili kuruluşlardan yazılı izin alınmadan yapılan modifikasyonlar.
Ürüne yetkili olmayan kişiler tarafından müdahale edilmesi, sökülmesi veya tamir edilmesi.
Periyodik bakımların yapılmaması.
Ürün üzerindeki tanıtıcı rakamlar, harfler veya etiketlerin değiştirilmesi.
Kullanma Kılavuzu: Ürünü kullanma kılavuzuna uygun olarak kullanmak zorunludur. Kullanma kılavuzuna uyulmaması durumunda ürün garanti kapsamı dışında kalacaktır.
Anlaşmazlık Durumu: Müşteriler, servis istasyonları ile aralarında çıkan anlaşmazlıkları ilgili üretici/ithalatçı kuruluşlara bildirmekle yükümlüdür.
CAYMA HAKKI
Tüketici (Müşteri), 14 (on dört) gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin işbu Mesafeli Satış Sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi şu şekildedir:
Mal Teslimi: Cayma hakkı süresi, tüketicinin veya belirlediği üçüncü kişinin malı teslim aldığı günden başlar.
Hizmet Sözleşmesi: Hizmet sözleşmesinde, sözleşmenin kurulduğu gün cayma hakkı süresi başlar.
Tüketici cayma hakkını, yukarıda belirtilen süre içinde web sitesindeki iade sayfası üzerinden veya 0212 407 06 60 numaralı telefondan kullanabilir.
Cayma hakkı kullanılamayacak durumlar:
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen mal veya hizmetler.
Tüketicinin isteklerine göre hazırlanmış mallar.
Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallar.
Tesliminden sonra ambalajı açılmış sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan mallar.
İADE PROSEDÜRÜ
Cayma hakkını kullanan tüketiciler veya siparişi tedarik edilemeyen ürünler için ödeme iadesi prosedürü şu şekildedir:
Kredi Kartı İle Ödeme: Kredi kartı ile ödeme yapılmışsa, iade işlemi taksitli olarak yapılır. SATICI, bankaya ödeme yapacak ve banka taksitle ödeme yaparak tüketicinin kartına iade yapacaktır.
Havale/EFT Ödeme Seçeneği: İade, tüketicinin belirttiği hesaba havale/EFT ile yapılır. Nakit ödeme yapılması mümkün değildir.
Alışveriş Kredisi İle Ödeme: Alışveriş kredisi ile ödeme yapıldıysa, banka üzerinden iade işlemi yapılacaktır.
Tüketici, bu prosedürleri kabul ve taahhüt ettiğini onaylamaktadır.